הסכם ממון לאחר נישואין

הסכמי ממון הופכים לאופציה נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לחשיבותם וההבנה שהם לא פוגעים ברומנטיקה, אלא להפך, מנטרלים מוקשים שעלולים לחבל באהבה. אמנם בדרך כלל נהוג לערוך את ההסכם עוד לפני הנישואין, אבל גם להסכמים שנחתמים כשהזוג כבר נשוי יש ערך רב. על-מנת להגיע להסכם מיטבי, כדאי להקפיד על מספר דגשים, כפי שיפורטו בכתבה זו.

באילו מקרים כדאי במיוחד לערוך הסכם ממון אחרי הנישואין?

ההמלצה לעגן בכתב את ההסכמות בין בני זוג לגבי אופן חלוקת הנכסים במקרה של גירושין תקפה לכל אחד ואחת. בפרט כדאי לעשות זאת כשמתחילים להצטבר נכסים משמעותיים וכשאחד מבני הזוג מקבל או מקבלת נכס יקר ערך (למשל, ירושה מהסבתא). הסכם ממון שנוסח בעזרת עו"ד מיומן ימנע עוגמת נפש עתידית, אם התא המשפחתי יתפרק, בהקשר של חלוקת הרכוש.

מה כולל הסכם ממון?

הסכם ממון נכון הוא הסכם שמפורטים בו כל הנכסים הקיימים, לפי נושאים – נדל"ן, כלי רכב, חסכונות, ביטוחי חיים, תכשיטים, חפצי אמנות וכו'. כמו כן אפשר לכלול בהסכם סעיפים לגבי רכוש עתידי שיתקבל, למשל מתנות מההורים של אחד הצדדים.

חשוב להדגיש כי הסכמי ממון עשויים לכלול גם סעיפים שלא מתייחסים לנכסים, אלא להסכמות אחרות בין בני זוג. למשל, מסלול החינוך של הילדים.

הסכמה הדדית

לפני החתונה, אם אחד הצדדים לא מתלהב מהרעיון של הסכם ממון, לצד השני יש מנוף לחץ ממשי – ביטול הנישואין. לעומת זאת אחרי החתונה המצב מורכב יותר, מפני שכבר אין מנופי לחץ, שכן גירושין לפני שנחתם אצל עו"ד הסכם ממון יובילו להפעלת חוק יחסי ממון בין בני זוג (לפיו החלוקה של הרכוש תהיה 50-50). עורכי דין מיומנים ידעו לשכנע את הצד המתלבט בדבר נחיצות ההסכם, ובפרט יפוגגו אצלו חששות שונים. בכל מקרה, תנאי נוסף לתקפות ההסכם הוא אישור – של בית משפט לענייני משפחה או של בית דין דתי.

הסכם ממון במהלך נישואין – רק עם מומחים מנוסים

הסכמי ממון הם אחד מתחומי המומחיות משרד עורכי הדין בטש רוטנברג. בעלי המשרד, עו"ד בן בטש ועו"ד מאיה רוטנברג, צברו ניסיון רב בייצוג לקוחות מגוונים ובגיבוש הסכמים שמשקפים באופן מדויק את האינטרסים המהותיים של בני זוג לאחר הנישואין. השירות ניתן על בסיס קשב רב ומחויבות מלאה לכל אדם.

למאמרים נוספים באותו תחום

משמורת ילדים - המלצות עדכניות

פרידה בין ההורים משפיעה כמובן באופן דרמטי על הילדים. הסוגיה המרכזית והרגישה ביותר היא המשמורת - זו המשפטית, הקובעת מי מקבל את ההחלטות לגבי גידול וחינוך הילדים, ועוד יותר מכך המשמורת הפיזית, כלומר איפה יימצאו הילדים לאורך השבוע. בנושא זה אנחנו עדים במאה ה-21 למהפכה של ממש: אם בעבר ברירת...

המשך קריאה
איך להבטיח חוזה גירושין שמשקף באמת את האינטרסים שלך?

ההחלטה להיפרד מבן/בת זוג אף פעם אינה קלה. כשיש גם ילדים בתמונה, היא הופכת לעוד יותר סבוכה, וגם רכוש רב שחלקו משותף וחלקו לא ממחיש את הכלל 'מרבה נכסים מרבה דאגה'. במציאות כזו נוצר קונפליקט פנימי בלתי נמנע כמעט - מצד אחד הרצון לסיים את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש...

המשך קריאה