בקשה ליישוב סכסוך

יישוב סכסוך

יש לכם סכסוך עם בן או בת הזוג שלכם, ריב או דין ודברים עם אחד מבני המשפחה שלכם? פתיחת תיק יישוב סכסוך זה דבר שכנראה תצטרכו להשתמש בו. על פי החוק בדיני המשפחה, במידה ומתנהל סכסוך בנושאים מסוימים בין בני המשפחה ובני הזוג, יש להגיש בקשה מיוחדת לישוב הסכסוך דרך יחידת סיוע לפני שמגישים תביעה בבית משפט. מטרה ההליך המשפטי הזה הינו לעזור לכל אחד מהצדדים ליישב את הסכסוך המשפחתי בצורה מכבדת ובדרכי שלום, ובכך להימנע מהצורך בהתדיינות משפטית. באתר Better Law תוכלו לקבל מידע חיוני לגבי כל ההליכים המשפטיים והחוקים שאתם צריכים לדעת לפני שתגישו את הבקשה.

איך מבצעים פתיחת תיק יישוב סכסוך

  • לאחר שמגישים את הבקשה, כל הצדדים המעורבים בתוך הסכסוך מוזמנים לארבע פגישות של מידע, היכרות ותיאום בתוך יחידת הסיוע אליה מגישים את הבקשה. ההליך שם אינו כרוך בתשלום.
  • בפגישה הראשונה לא מביאים עורכי דין.
  • במסגרת המפגשים הללו, יינתן מידע חיוני לגבי התהליכים המשפטיים לענייני סכסוך במשפחה ובעניין ההשלכות של הגירושים במידה ומעוניין לפנות לכיוון זה. יהיה דגש בעיקר על ההשלכות הכלכליות, המשפטיות הכרוכות בכך, השפעה רגשית על הצדדים ועוד היבטים אישיים.
  • צוות יחידת הסיוע מתחייב להכיר את הצדדים, להעריך את כלל הצרכים והרצונות שלהם ושל משפחותיהם וכן להגיע להסכמה כיצד לעזור להם לצאת מהמשבר ומהסכסוך בצורה הטובה ביותר לכולם.
  • ייבחנו כל הדרכים וכל השירותים הסוציאליים והמשפטיים הרלוונטיים שיכולים לרכך ולפתור את הסכסוך. למשל, הצעה להפנות לייעוץ, טיפול זוגי, בוררות ועוד.
  • את הפגישות הללו יש לקיים עד 45 יום לאחר הגשת בקשת היישוב. במקרים מסוימים תהיה אפשרות להאריך את התקופה באופן חד פעמי בחמישה עשר יום נוספים.

בקשה ליישוב סכסוך במשפחה – לפתור כל סכסוך בדרכי שלום

כל אחד מבין שלפתור בעיות במשפחה ובין בני זוג בדרכי נועם ושלום זו הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיות. במיוחד כאשר הסכסוכים משפיעים במיוחד על כל המשפחה או הילדים אם יש, חשוב לקחת צעדים בוגרים ולפנות אל יועצים מומחים בתחום שיסייעו לכם להבין את התהליך והפרוצדורות הרלוונטיות. באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ תוכלו לקבל מידע משפטי שימושי ומקיף בהרחבה על כלל זכויותיכם ומציע לכם שפע של כלים שיסיעו לכם מבחינה משפטית. על בקשה ליישוב סכסוך קוראים באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’.

למאמרים נוספים באותו תחום

משמורת ילדים - המלצות עדכניות

פרידה בין ההורים משפיעה כמובן באופן דרמטי על הילדים. הסוגיה המרכזית והרגישה ביותר היא המשמורת - זו המשפטית, הקובעת מי מקבל את ההחלטות לגבי גידול וחינוך הילדים, ועוד יותר מכך המשמורת הפיזית, כלומר איפה יימצאו הילדים לאורך השבוע. בנושא זה אנחנו עדים במאה ה-21 למהפכה של ממש: אם בעבר ברירת...

המשך קריאה
איך להבטיח חוזה גירושין שמשקף באמת את האינטרסים שלך?

ההחלטה להיפרד מבן/בת זוג אף פעם אינה קלה. כשיש גם ילדים בתמונה, היא הופכת לעוד יותר סבוכה, וגם רכוש רב שחלקו משותף וחלקו לא ממחיש את הכלל 'מרבה נכסים מרבה דאגה'. במציאות כזו נוצר קונפליקט פנימי בלתי נמנע כמעט - מצד אחד הרצון לסיים את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש...

המשך קריאה