איך להבטיח חוזה גירושין שמשקף באמת את האינטרסים שלך?

ההחלטה להיפרד מבן/בת זוג אף פעם אינה קלה. כשיש גם ילדים בתמונה, היא הופכת לעוד יותר סבוכה, וגם רכוש רב שחלקו משותף וחלקו לא ממחיש את הכלל 'מרבה נכסים מרבה דאגה'. במציאות כזו נוצר קונפליקט פנימי בלתי נמנע כמעט – מצד אחד הרצון לסיים את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש בחיים, ומצד שני הצורך בהסכם מדויק אשר שומר על כל האינטרסים המהותיים.

נטרול הרגשות והתייחסות לכל תרחיש אפשרי בעתיד

אחד המכשולים העיקריים בדרך לחוזה גירושין שמאפשר יציאה לדרך חדשה הוא הרגשות הסוערים שמתעוררים בלא מעט מקרים בעקבות ההחלטה לסיים את הקשר (גם אצל הצד שיוזם את הפרידה). בפרט קשה להגיע להסכם מיטבי כשישנו רצון לנקום – רצון שמוביל למאבק ולא להסכמות.

גם מצב שבו הנישואים מסתיימים באופן חיובי מאוד עלול להוביל לטעות – כשלכאורה אין קונפליקט בין הצדדים ולכן אפשר לחתום על הסכם שלא כולל התייחסות לכל התרחישים האפשריים בעתיד (מתוך אמונה שתמיד יישמר קשר טוב בין ההורים).

מיפוי מפורט של הנכסים ושל האינטרסים

אמנם באופן עקרוני מומלץ תמיד לחתור לחתימה מהירה ככל האפשר על חוזה גירושין, אולם לא במחיר אי התעמקות בפרטים שעלול לבוא לידי ביטוי בוויתור על אינטרסים מהותיים. הבסיס הנכון הוא מיפוי מפורט ומלא של כל הנכסים וכל האינטרסים, הן מבחינת רכוש והן מבחינת גידול הילדים, וזאת על-מנת שהפרק הבא בחיים ייפתח בתנאים הנוחים ביותר האפשריים.

הפרקים המרכזיים בחוזה גירושין הם חלוקת הרכוש, משמורת הילדים ודמי המזונות. בחלק גדול מהמקרים תהיה התייחסות מפורטת לאופן גידול הילדים ולחינוכם, ועוד כדאי לזכור שבהקשר של הרכוש ישנם גם נכסים מורכבים כמו אופציות עתידיות, מתנות שקיבל אחד הצדדים בנפרד ולכן עולה שאלת השיתוף, ועוד.

בהתאם מומלץ בחום להתייעץ עם עו"ד גירושין מנוסה. עוד אופציה היא מגשר גירושין – איש מקצוע (או אשת מקצוע, כמובן) עם ניסיון רב בהובלת תהליכים מסוג זה ויכולת מוכחת לגבש הסכם שישקף את האינטרסים המהותיים של שני הצדדים ובמקביל יבסס תקשורת טובה ביניהם, כך שגם לאחר הפרידה שיתוף הפעולה יהיה מלא.

למאמרים נוספים באותו תחום

משמורת ילדים - המלצות עדכניות

פרידה בין ההורים משפיעה כמובן באופן דרמטי על הילדים. הסוגיה המרכזית והרגישה ביותר היא המשמורת - זו המשפטית, הקובעת מי מקבל את ההחלטות לגבי גידול וחינוך הילדים, ועוד יותר מכך המשמורת הפיזית, כלומר איפה יימצאו הילדים לאורך השבוע. בנושא זה אנחנו עדים במאה ה-21 למהפכה של ממש: אם בעבר ברירת...

המשך קריאה
הסכם ממון לאחר נישואין

הסכמי ממון הופכים לאופציה נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לחשיבותם וההבנה שהם לא פוגעים ברומנטיקה, אלא להפך, מנטרלים מוקשים שעלולים לחבל באהבה. אמנם בדרך כלל נהוג לערוך את ההסכם עוד לפני הנישואין, אבל גם להסכמים שנחתמים כשהזוג כבר נשוי יש ערך רב. על-מנת להגיע להסכם מיטבי, כדאי...

המשך קריאה