מאגר מידע רשלנות רפואית

כיצד לבדוק רופא בגין רשלנות רפואית

לפני בחירת רופא , אולי כדאי לוודא שהם לא הובאו לבירור בעבר על ידמשרד הבריאות בגין התנהגות לא בטוחה ובעלי מקצועות רפואיים שרשיונם הותלה (נשלל). כדאי לבדוק שלא  היו להם תביעות רשלנות שהוגשו נגדם. תביעות רשלנות עשויות להיות מוגשות אם מטופל חווה פציעה,נכות, נזק או מוות עקב טיפול רפואי לא הולם.

 

מאמר זה מסביר כיצד לברר אם ספק שירותי הבריאות שלך אי פעם קיבל תלונות או שהוגשה נגדם תביעת רשלנות רפואית.

כיצד אוכל לברר אם לרופא יש תלונות?
לברר אם ספק שירותי הבריאות שלך אי פעם קיבל תלונות כלשהן עשוי להיות קצת מסובך. אמנם תוכל לראות דירוגים מסוימים או מידע משמעתי באתר דירוג שירותי בריאות, אך ייתכן שהם אינם מלאים או עדכניים. במקרים מסוימים, זה תלוי בספק שירותי הבריאות לדווח בעצמו על בעיות, אשר חלקם עשויים להימנע מלעשות.

כאשר אתה צריך להגיש תלונה על ספק שירותי בריאות

כיצד אוכל לבצע חיפוש רקע אצל ספק שירותי בריאות?
ייתכן שייקח זמן מה לחפש מידע על ספק שירותי בריאות, אז אל תתייאש אם לא תקבל תשובות מיד. במקרים מסוימים, ייתכן שתצטרך לדבר עם מישהו בטלפון אם אינך יכול למצוא את התשובות באינטרנט. כדי לבצע חיפוש רפואי ברקע:

עבור ל אגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות כדי לבדוק את המידע הבסיסי של רופא או ספק שירותי הבריאות. זה כולל אישורי חינוך ומועצה, שהם בחינות נוספות שחלק מהרופאים לוקחים כדי להוכיח את הידע המומחיות שלהם. מידע אחר עשוי לכלול מה קובע רישיון פעיל נשמר וכל פעולות נגד ספק שירותי הבריאות.

אם אתה מוצא שהרישיון של ספק שירותי בריאות הושעה, זה אומר בדרך כלל שהייתה עבירה ראויה לתביעה.

בצע חיפוש באינטרנט .

הצב מרכאות סביב שמו של ספק שירותי הבריאות ופעל לפי זה עם מילות מפתח כמו "רשלנות", "תביעה", "סנקציה", "תלונה" או "השעיה". התחל על ידי שימוש במילת מפתח אחת בלבד בכל פעם. אתה יכול להשתמש ביותר ככל שאתה מרחיב את החיפוש שלך.

זכור שייתכן שיש יותר מספק שירותי בריאות אחד עם אותו שם, אז הצלב כל מידע שתמצא.

חשוב שתפנה לכל מועצת רישוי רפואי במדינה שבה ספק שירותי הבריאות עבד גם בחו"ל, לא רק ישראל. תביעות רשלנות ופעולות משמעת לא תמיד מועברות מוועדת רישוי אחת לאחרת.

כיצד אוכל לנקוט שיקול דעת מוסמך בעת בחירת רופא?
זכור כי הערכה של ספק שירותי בריאות על סמך רקורד רשלנות או דירוגים שלו עשויה שלא לספק את כל המידע. לדוגמה, אתרי דירוג מסוימים עשויים להראות שהמנתח "מוצלח". עם זאת, חלק מהמנתחים, על מנת לשמור על דירוג גבוה, לא יקבלו חולים בסיכון גבוה. תיעוד שמראה שיעור כישלון גבוה יותר לא תמיד אומר שספק שירותי בריאות "פחות מוצלח".

הדבר עשוי לחול על תביעת רשלנות. ככל שתביעת רשלנות עשויה להיות דגל אדום, זה לא בהכרח אומר שהיא הייתה מוצדקת. אין זה יוצא דופן שתוגש תביעה בגין מוות או פציעה שאינה בשליטתו של ספק שירותי בריאות.

נסה להיות אובייקטיבי ולהתמקד במציאת ספק שירותי הבריאות , המנתח או המומחה הטוב ביותר עבור הצרכים והמצב שלך. אל תהסס לשאול ספק שירותי בריאות לגבי תביעת רשלנות או פעולה אחרת שאתה עשוי למצוא.

 

זכור שדירוגים מאתר אינטרנט, או אפילו תביעת רשלנות שהוגשה לא בהכרח משקפים את כישוריו של ספק שירותי בריאות או את רמת הטיפול שניתן למטופלים קודמים. לפעמים דירוגים נמוכים ותביעות רשלנות מוגשות מסיבות שאינן בשליטת הספק.

בעת חיפוש אחר ספק שירותי בריאות, ייתכן שתרצה לראות אם אי פעם הם קיבלו תלונות כלשהן או שהוגשו נגדם תביעות רשלנות. כדי לחפש מידע זה, אתה יכול להשתמש במילות מפתח ספציפיות, כמו גם באתרים מסוימים בעלי מוניטין.

למרות שמידע שנמצא עשוי להיות מועיל, זכור שייתכן שהוא לא משקף בצורה מדויקת או מלאה את כישוריו של ספק שירותי הבריאות או את הנסיבות סביב התלונה או התביעה.

לאחר השלמת חיפוש ברקע, אל תתאכזב אם תקבל מידע מועט. זה יכול להיות שלספק שירותי הבריאות יש רישום נקי, או שיכול להיות שהפרה הוסרה.

אתה תמיד יכול לשאול את ספק שירותי הבריאות שלך ישירות אם הוגשה נגדו תביעת רשלנות. היו מכבדים וסמכו על תחושת הבטן שלכם בכל הנוגע למציאת ספק שירותי הבריאות הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם.

למאמרים נוספים באותו תחום

פס"ד בתביעה בעילת רשלנות רפואית בגין הליך כירורגי שלאחריו חייב את התובעת לעבור ניתוח חירום לאיתור הדימום ועצירתו (ת"א 22589-02-18)

תביעה בעילת רשלנות רפואית בגין הליך כירורגי שלאחריו התגלה דימום מאסיבי אצל התובעת שחייב אותה לעבור ניתוח חירום לצורך איתור הדימום ועצירתו. העובדות התובעת, ילידת 1963, הופנתה למרכז הרפואי מעייני הישועה (להלן: הנתבעת) לצורך עריכת ניתוח נרתיקי אלקטיבי לכריתת רחם, כריתת טפולה, תיקון צניחת דפנות הנרתיק וטיפול TVT למניעת דליפת שתן. ביום 14.4.16...

המשך קריאה
באילו מקרים מטפל עורך דין ירושה?

מוות במשפחה הוא תמיד, או לפחות כמעט תמיד, אירוע מטלטל. בלא מעט מקרים מתווסף לקושי להתמודד עם האובדן קושי נוסף - חילוקי דעות סביב הירושה. חשוב לזכור שלבני משפחה שונים אינטרסים שונים, וכשישנו חשש או חשד שהצוואה לא משקפת באמת את רצונו של הנפטר, מומלץ לפנות באופן מידי אל עורך...

המשך קריאה