הסכם חיים משותפים

הסכם חיים משותפים – להיות ביחד על פי התנאים שלכם

נישואין דרך הרבנות אמנם לא מתאימים לכל זוג, ולכן החוק במדינת ישראל מאפשר להסדיר את המעמד של אנשים כאלו עם הסכמים מוגדרים מראש. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על הסכם חיים משותפים ועוד מגוון חוקים ומשפטים אחרים במשפט הישראלי, או לחלופין מעוניינים להתעניין בכלים משפטיים שונים שיסיעו לכם בכל דרך, היכנסו לאתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ ותמצאו את מה שאתם מחפשים בקלות.

הסכם חיים משותפים מחיר

הסכם חיים משותפים במסגרת המשפט הישראלי, מגדיר סוג של הסכמים שבני זוג חותמים ביניהם במידה ואינם מעוניינים ללכת לפי הקו הסטנדרטי של רישומי נישואין במסגרת הרבנות הדתית היהודית. במסגרת ההסכם נהוג לראות אותו מפוצל לשני תחומים – הסכם לחיים משותפים והסכם ממון, העוסקים ביחסים של בני הזוג הן מבחינה חוקתית והן מבחינה ממונית במידה והם משתפים ביניהם את הונם. אם אתם מעוניינים לשמוע את כל החוקים, הזכויות והכללים בנוגע להסכמים של חיים משותפים, מומלץ לקרוא עוד באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’, האתר שמציע לכם את כל הכלים והמידע בנוגע לזכויות וחוקים משפטיים בישראל.

מה חשוב לדעת על הסכם חיים משותפים

  • ישנה הבחנה ברורה בין שני סוגים של הסכמים: הסכם לחיים משותפים והסכם ממון שכל אחד מהם צריך לתת עליו את הדעת בנפרד.
  • במסגרת של הסכם ממון, מדובר בהסכם שנערך טרם הנישואין או במהלכם, ומטרתם לעגן חוקים על אופן חלוקת הממון אם במידה יהיו גירושין או פרידה. כלומר להגדיר הסדרים בפן הכלכלי במידה ויחליטו להיפרד באופן שאינו דומה למהלך המקביל דרך הרבנות.
  • זוגות שעוד לא נישאו, יכולים לקבוע ביניהם כללים, חוקים והסדרים רחבי היקף בנושאים רבים ולא רק כלכליים במידה ויחליטו להיפרד. הסכמים אלו הם הסכם של חיים משותפים.
  • את הסכם החיים המשותפים אפשר לעשות במסגרת ידועים בציבור ובאופן כללי לכל הזוגות שחיים ביחד ללא נישואין באופן רשמי ולא מתכוונים להינשא כך.
  • היתרון הגדול של הסכם לחיים משותפים הינו בכך שהוא מאפשר לזוגות חד מיניים להסדיר את המעמד החברתי והכלכלי שלהם במסגרת החוק ללא צורך בנישואין ברבנות, המנועים מהם.
  • ההסכם לחיים משותפים של אנשים המגדירים עצמם ידועים בציבור הינו בעל תוקף משפטי שחל מיד אחרי החתימה של שני הצדדים ולא דורש אישור נוסף. הסכם ממון לעומת זאת כן מחייב אישור על מנת להיות תקף.

למאמרים נוספים באותו תחום

חיוב גירושין במאיסות ברורה ופירוד ממושך | בית דין רבני

ב"ה   פסק דין דיין א' בפנינו תביעת גירושין של האישה וכן תביעתה לכתובה בסך 2,000,000 ש"ח, ותביעת נגד של הבעל לשלום בית. יצוין כי התובעת הודיעה לבית הדין יותר מפעם אחת במהלך הדיונים, שאם הבעל ייאות ליתן לה את גיטה לאלתר, היא תוותר על כתובתה. הבעל לא נענה להצעה זו בשעתו, ולכן ניתן פסק...

המשך קריאה
עורך דין ירושה מומלץ

סכסוכים סביב ירושה הם מצבים מורכבים במיוחד. בהתאם הטיפול בהם מחייב קודם כל בקיאות משפטית מעמיקה, ולא פחות חשוב, תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, נחישות וגם רגישות. בחלק לא מבוטל מהמקרים יש גבול דק בין פעולה חוקית שמובילה לצוואה מסוימת לבין פעולה לא חוקית, ולכן למיומנות של עורך הדין...

המשך קריאה