ביטול צו קיום צוואה

צוואה אמורה להסדיר באופן ברור, מעל לכל צל של ספק, את אופן חלוקת רכושו של אדם שהלך לעולמו. בדרך כלל זה אכן המצב, אבל יש גם מקרים שבהם הצוואה חשודה כלא אותנטית, כלומר ככזו שלא משקפת את רצונו האמיתי של הנפטר. הדרך למנוע מימוש צוואה פגומה שכבר ניתן עבורה צו קיום צוואה היא בקשת ביטול, והיא מוגשת לרשם לענייני ירושה.

הפרטים המופיעים בבקשה

בקשה עבור ביטול צו קיום צוואה כוללת את שמו של המנוח ומספר תעודת הזהות שלו, את שמות כל האנשים המופיעים בצוואה ואשר רלוונטיים לבקשת הביטול וכן את מספרי תעודות הזהות שלהם.

בנוסף יש לפרט את כל הנימוקים לבקשה – אם למשל הסיבה היא חשד להפעלת לחץ על עורך הצוואה מצד אדם מסוים, יש לכתוב זאת באופן ברור ומדויק. חובה לצרף תצהיר בפני עורך דין בדבר נכונות העובדות שפורטו בבקשה. אם ישנם מסמכים התומכים בטענות הם יצורפו גם כן כמובן.

בקשה לעיכוב ביצוע הצו

לאחר הגשת הבקשה לביטול צו קיום הצוואה, יועבר עותק שלה לכל היורשים המופיעים בצו קיום הצוואה, והם רשאים להגיב לבקשה תוך 14 ימים. הבקשה והתגובות נבחנות ע"י גורם מקצועי במשרד המשפטים – בא כח היועץ המשפטי לממשלה, או עוזר הרשם לענייני ירושה. בחלק מהמקרים הוא גם זה שיקבל את ההחלטה אם להותיר את צו קיום הצוואה כפי שהוא או שמא לבטלו. אופציה נוספת היא העברת הנושא לבית משפט לענייני משפחה.

שימו לב – ניתן להגיש במקביל בקשה לעיכוב ביצוע הצו, כך שעד למתן ההחלטה הסופית לא תבוצע שום פעולה הקשורה לעיזבון.

איך למקסם את הסיכוי לבטל את הצוואה?

חשוב להדגיש כי לא קל לבטל צוואה, וכי מדובר במקרים מורכבים ולו רק בשל העובדה שעורך הצוואה כבר אינו בין החיים. בהתאם מומלץ לפנות אל עורך דין לדיני משפחה עם ניסיון רב בהגשת בקשות מסוג זה. איכות חיונית נוספת היא יושרה מלאה, כדי לצאת לדרך רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה. משרד עו"ד בטש רוטנברג מתמחה בתחום המשפחה, ובפרט בכל הנוגע לצוואות וירושות.

למאמרים נוספים באותו תחום

עורך דין ירושה מומלץ

סכסוכים סביב ירושה הם מצבים מורכבים במיוחד. בהתאם הטיפול בהם מחייב קודם כל בקיאות משפטית מעמיקה, ולא פחות חשוב, תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, נחישות וגם רגישות. בחלק לא מבוטל מהמקרים יש גבול דק בין פעולה חוקית שמובילה לצוואה מסוימת לבין פעולה לא חוקית, ולכן למיומנות של עורך הדין...

המשך קריאה
ידועים בציבור

אזרחים ישראלים רבים שלא מעוניינים במוסד הנישואין הדתי מסיבה כזו או אחרת, בוחרים בנתיב של הסכם ידועים בציבור, לכן עלינו להכיר את הפרקטיקה הזאת על כל היבטיה, ובעיקר להכיר בצורך של גורם משפטי בהסדרת היבטים בתוך היחסים. הסכם ידועים בציבור ידועים בציבור הם אנשים שמעוניינים לחיות יחד מבלי להינשא. בישראל חיים אלפי...

המשך קריאה