כמה עולה הסכם ממון

מחיר הסכם ממון

הסכם ממון מחיר

בימינו אנו מבינים שנישואין לא תמיד צולחים ולכן חשוב לדאוג כבר לפני החתונה להיבטים אפשריים שיקרו בעתיד. לכן כיום, הסכם ממון כבר אינו מילה גסה וזוגות רבים בוחרים באפשרות זו לפני החתונה.

אז מהו הסכם ממון? מדובר בחוזה משפטי מחייב שנחתם בין בני הזוג שבאמצעותו ניתן להסדיר מראש את מערכת היחסים הרכושית, הממונית והכלכלית ביניהם במקרה של פרידה. אמנם הסכם ממון מקוטלג לרוב בין זוגות נשואים, אך גם זוגות הידועים בציבור יכולים לחתום על הסכם מסוג זה וליהנות מהיתרונות שהוא נותן.

הסכם ממון לא חייב להיות רק עבור זוגות אשר ידם משגת, ומיועד לכל אוכלוסיה. העלות בהוצאת הסכם ממון יכולה להשתלם בדיעבד במצבים בהם היא מונעת מראש מחלוקות כלכליות והצאות משפטיות נוספות הכרוכות במסגרת הפרידה. כך למעשה, היא מעין "ביטוח" שנועד להסדיר מראש את המחלוקות ומייצר תוצאה משפטית פשוטה שקל לפעול לפיה.

 

עלות הסכם הממון

כפי שציינו לעיל, הסכם ממון הוא הסכם משפטי מחייב ולכן רצוי ביותר להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל להכווין אתכם לתוצאה הטובה עבורכם. כדאי לפנות לעורך דין שמכיר את התחום ומתמצה בו, ולא להסתפק בעריכת הסכם בעצמכם. אנשים ללא ידע משפטי עלולים להסתבך בניואנסים הקטנים הנדרשים בעריכת הסכם ממון ועלולים ליצור לעצמם נזק בעתיד.

לכן, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי שמנוסה בתחום זה. בשל טיבו הייחודי של הסכם ממון, מחירו יכול להיות גבוה. זאת בשל העובדה שלא כמו בהסכמים חוזיים אחרים, בהסכם ממון הצדדים להסכם ולסכסוך עתידי לכאורה הם בני הזוג עצמם, ולכן עורך הדין צריך לפעול ברגישות, בעדינות ובמיומנות על מנת להבין מה רצונם המשוער של הצדדים וכיצד להביא אותו לידי כתב, כך שישקף את רצונם.

עורך הדין נדרש במלאכת כתיבת הסכם ממון להבין על מה בני הזוג יהיו מוכנים להתפשר, היכן עדיף לא לקבוע עובדות וכמובן להישאר רגיש מכיוון שמדובר בהסכם הנוגע לחיים הפרטיים של הנוגעים בדבר ולא בצדדים עסקיים המחפשים להשיא רווח בלבד.

אם כן, בשל המורכבות שבכתיבת הסכם ממון, עלותו יכולה להשתנות מזוג לזוג. הנתונים "היבשים" שיוכלים להשפיע על טווח המחירים של הסכם ממון הם האם בני הזוג נשואים או לא, האם אחד מהם או שניהם מחזיק ברכוש ממוני רב, האם לאחד מהם יש עסק פרטי, או האם מדובר בעסק משותף, סוגו וטיבו של העסק, האם ישנם עקרונות מנחים להסכם ועוד.

מכאן שמחיר הסכם ממון יכולה לנוע בין 4000 ש"ח עד ל10000 ש"ח בממוצע.

היבט נוסף שמשפיע על מחיר הסכם הממון הוא עלות אישורו. בנוסף לתשלום לעורך הדין שעורך את ההסכם הזוג נדרש לשלם עבור אישור ההסכם, וזאת בשל קביעה קוגנטית בחוק שנובעת מהמשמעויות הכלכליות האדירות שיש להסכם על העתיד של בני הזוג. לכן, יש לשאול את עורך הדין מה כרוך בעלויות נוספות אלו.

למאמרים נוספים באותו תחום

עורך דין ירושה מומלץ

סכסוכים סביב ירושה הם מצבים מורכבים במיוחד. בהתאם הטיפול בהם מחייב קודם כל בקיאות משפטית מעמיקה, ולא פחות חשוב, תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט, נחישות וגם רגישות. בחלק לא מבוטל מהמקרים יש גבול דק בין פעולה חוקית שמובילה לצוואה מסוימת לבין פעולה לא חוקית, ולכן למיומנות של עורך הדין...

המשך קריאה
ביטול צו קיום צוואה

צוואה אמורה להסדיר באופן ברור, מעל לכל צל של ספק, את אופן חלוקת רכושו של אדם שהלך לעולמו. בדרך כלל זה אכן המצב, אבל יש גם מקרים שבהם הצוואה חשודה כלא אותנטית, כלומר ככזו שלא משקפת את רצונו האמיתי של הנפטר. הדרך למנוע מימוש צוואה פגומה שכבר ניתן עבורה צו...

המשך קריאה