פתיחת תיק גירושין ברבנות

פתיחת תיק ברבנות גירושין

אם החלטתם להתגרש, בין אם בהחלטה משותפת או חד צדדית, השלב הבא יהיה לפנות לעורך דין דיני משפחה מקצועי ומנוסה שיוביל את ההליך, יפתח את תיק הגירושין ברבנות וילווה אתכם או אותך בהליך. במסגרת הליך הגירושין ברבנות, ינסה בין הדין תחילה להגיע למצב של שלום בית, אם יראה שזה לא אפשרי יתחילו לדון בעניינים השונים כמו הרכוש המשותף, משמורת על הילדים וכן החלטות רבות אחרות. הליך זה אינו פשוט לאף אחד מהצדדים ולכן בדרך כלל קל ונעים יותר להשלים את ההליך במידה ושני הצדדים רוצים בכך במהירות, ההחלטה היא משותפת והשניים מסתדרים בחלוקת הרכוש. במידה והצדדים אינם מסכימים על החלוקה, הרי שזה עשוי להוביל להליך לא נעים שבו כל אחד מהצדדים ימשוך לצד שלו. למציאת עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני המשפחה, שגם מנוסה בהובלת הליכי גירושין בבית הדין הרבני, בדקו באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ המשמש כמאגר למידע משפטי וחוקתי עבור הציבור בישראל בעניינים שונים.

פתיחת תיק גירושין ברבנות – כיצד זה עובד?

  • ראשית פונים לעורך דין המתמחה בדיני משפחה והליכי גירושין. הליך זה עדין ורגיש מאוד ולכן חשוב מאוד שיהיה עורך דין מנוסה שילווה את הצדדים. במידה והצדדים מושכים כל אחד לכיוון שלו כנראה שכל אחד מהם ייקח עורך דין מטעמו.
  • בעזרת עורך הדין נפנה לבית הדין הרבני במטרה להתגרש ונפתח תיק גירושין ברבנות.
  • בית הדין הרבני הוא הסמכות היחידה והבלעדית להעניק לבני הזוג את הגט המיוחל מבחינתם, אולם הוא לא ימהר לעשות זאת ללא הסכמה הדדית של שני הצדדים. כאמור הנישואין בישראל פועלים על פי חוקי הדת היהודית ואנשים שהתחתנו כדת משה וישראל צריך לשאת גם בהלכות הגירושין המקובלים.
  • פותחים את התיק באזור המגורים המשותף האחרון של בני הזוג ואת המסמכים הנדרשים להבאה לבית הדין.
  • במידה ובית הדין יראה לנכון, הוא יכול לדרוש את בחינת האפשרות לשלום בית תחילה לפני שיעניק את הגט לבני הזוג.
  • במידה וההסכמה היא הדדית וההליך הוא סופי, לאחר השלמת המסמכים וסגירת הסעיפים השונים כמו משמורת, מזונות ועוד – יעניק בית הדין את הגט המיוחל.

תיק גירושין ברבנות – פנו למומחים

לסיכום, פתיחת תיק גירושין ברבנות היא דבר מורכב שיכול להיות הרבה יותר פשוט עם הסכם שני הצדדים. פנו לעורך דין המתמחה בתחום דיני המשפחה והגירושין שילווה אתכם בהליך כדי להפוך אותו לפשוט יותר. באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ תמצאו מאמרים בנושא וכן הכוונה מתאימה.

למאמרים נוספים באותו תחום

משמורת ילדים - המלצות עדכניות

פרידה בין ההורים משפיעה כמובן באופן דרמטי על הילדים. הסוגיה המרכזית והרגישה ביותר היא המשמורת - זו המשפטית, הקובעת מי מקבל את ההחלטות לגבי גידול וחינוך הילדים, ועוד יותר מכך המשמורת הפיזית, כלומר איפה יימצאו הילדים לאורך השבוע. בנושא זה אנחנו עדים במאה ה-21 למהפכה של ממש: אם בעבר ברירת...

המשך קריאה
איך להבטיח חוזה גירושין שמשקף באמת את האינטרסים שלך?

ההחלטה להיפרד מבן/בת זוג אף פעם אינה קלה. כשיש גם ילדים בתמונה, היא הופכת לעוד יותר סבוכה, וגם רכוש רב שחלקו משותף וחלקו לא ממחיש את הכלל 'מרבה נכסים מרבה דאגה'. במציאות כזו נוצר קונפליקט פנימי בלתי נמנע כמעט - מצד אחד הרצון לסיים את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש...

המשך קריאה