חלוקת רכוש בגירושין

גירושין חלוקת רכוש

כאשר זוג מתגרש, הנושא של חלוקת רכוש בגירושין עולה על הפרק. כל אחד טוען את הצד שלו במסגרת החוקתית, ולא פעם נוצרות מריבות ומחלוקות כאובות ומתסכלות סביב זה, שלא לדבר על ההוצאות הכספיות המוספות כדוגמת השכרת שירותי עורכי דין לעניינים אלו, הוצאות משפטיות ועוד. חלוקה של כל הרכוש בין בני זוג כמעט ותמיד גורמת לריבים, מתחים וחיכוכים לא רק בזמן הגירושין אלא אף לפניו, בזמן הנישואין. רכושו של האדם מעניק לו עוצמה, ביטחון ושפיות נפשית והוא לא ימהר לוותר עליו בקלות, כל שכן בתהליכי גירושין שלא תמיד עוברים בנעימים. חברת betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ אוגדת באתר שלה שפע של מידע משפטי, כלים משפטיים וסיוע של עורכי דין מהמובחרים בארץ שיסיעו לכם בתחום זה ואחרים מעולם המשפט.

כיצד למעשה נערכת חלוקת רכוש בגירושין

  • במסגרת הגירושין, בני הזוג עומדים להכריע בסוגיות מורכבות וטעונות כמו משמורת על הילדים, דמי המזונות ומן הסתם כל העניינים במסגרת הגירושין, ההוצאות המשפטיות וחלוקת הרכוש. את הרכוש המשותף אותו הזוג צבר במהלך החיים המשותפים, צריך לחלק בצורה שתעמוד על פי קריטריונים שהחוק רואה לנכון כצודקים והוגנים.
  • כל זוג צובר רכוש והון בדרכים וצורות שונות – כסף בחשבון בנק משותף, דירה אחת או יותר, רכב, נכסים עסקיים, חסכונות וכמובן מטלטלים שונים. יתר על כן, צריך לראות בצורה שונה רכוש שכל אחד מבני הזוג צבר טרם שנכנס לזוגיות, רכוש אישי שצברו אותו בכוחות עצמם ויש להם עילת חזקה לשמור אותו לעצמם ללא חלוקה, גם אם במהלך הזוגיות הם כן חלקו בו.
  • במסגרת המשפט, כלל ענייני חלוקה של רכוש בקרב בני זוג מוסדרים בתוך חוק יחסי ממון, התשל"ג-1973. החוק הזה למעשה קובע את הכללים הבסיסיים ואת ברירת המחדל בנוגע לחלוקה של הרכוש ללא הבעת צד מהם.

איך מחלקים רכוש בגירושין

אם אתם עוברים גירושין, אנחנו כאן יכולים לתת לכם סיוע משפטי וכלים רבים להתמודד מול זה. באתר betterlaw עורכי דין בטש רוטנברג ושות’ תוכלו לקבל מידע משפטי רב בנוגע לענייני משפחה, גירושין, חלוקת רכוש בגירושין, תשלומי דמי מזונות, משמורת על הילדים ועוד. אצלנו גם תוכלו להשיג בנקל עורכי דין שייצגו אתכם ברמה מקצועית ואיכותית.

למאמרים נוספים באותו תחום

משמורת ילדים - המלצות עדכניות

פרידה בין ההורים משפיעה כמובן באופן דרמטי על הילדים. הסוגיה המרכזית והרגישה ביותר היא המשמורת - זו המשפטית, הקובעת מי מקבל את ההחלטות לגבי גידול וחינוך הילדים, ועוד יותר מכך המשמורת הפיזית, כלומר איפה יימצאו הילדים לאורך השבוע. בנושא זה אנחנו עדים במאה ה-21 למהפכה של ממש: אם בעבר ברירת...

המשך קריאה
איך להבטיח חוזה גירושין שמשקף באמת את האינטרסים שלך?

ההחלטה להיפרד מבן/בת זוג אף פעם אינה קלה. כשיש גם ילדים בתמונה, היא הופכת לעוד יותר סבוכה, וגם רכוש רב שחלקו משותף וחלקו לא ממחיש את הכלל 'מרבה נכסים מרבה דאגה'. במציאות כזו נוצר קונפליקט פנימי בלתי נמנע כמעט - מצד אחד הרצון לסיים את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש...

המשך קריאה